Translate

5 zasad zarządzania sobą w czasie

Zarządzanie ogólnie do najłatwiejszych nie należy. Nie ważne czy mówimy o zarządzaniu personelem, projektem czy czasem zawsze są problemy, z którymi musimy się zmierzyć. Mnie szczególnie bliskie jest "zarządzanie czasem". Umiejscowienie siebie w tak dużej przestrzeni jaką jest czas z pewnością nie jest łatwe ale możliwe. 





Aby ułatwić Ci to dzisiaj przedstawiam moich 10 żelaznych zasad.





Zasada nr 1

Stałe pory
Świeżo upieczonym mamą powtarza się, że dla stabilności, poczucia bezpieczeństwa i spokoju dziecka powinny trzymać się pór karmienia, kąpania, spacerów itd. Chodzi o to, że dzieci przyzwyczajają się do pewnych rytuałów i zaczynają funkcjonować w zgodnie z nimi. Ty też tak powinnaś, będzie Ci znacznie łatwiej zmobilizować się do wykonania danego zadana.



Zasada nr 2

Zacznij do największej kobyły
Brzmi to może śmiesznie ale jeśli uporasz się z najtrudniejszymi zadaniami z rana później dzień będzie przebiegał zdecydowanie sprawniej. Twoją głowa będzie pozbawiona obciążenia w postaci "trudnego zadania" i będziesz mogła skupić się na sprawach bieżących. Przyjdzie Ci to dużo łatwiej a pod koniec dnia odczujesz większą satysfakcję.


Zasada nr 3
Rób przerwy

W zależności od systemu w jakim pracujesz ustal sama ze sobą lub ze współpracownikami czas na odpoczynek. Oczywiście nie mówię o długich, leniwych przerwach, które oddalają Cię od celu ale kilkuminutowe przerwy na oderwanie się dobrze Ci zrobią. 
Przy wyznaczaniu czasu wolnego warto wziąć pod uwagę krzywą naszej wydajności i efektywności.


Zasada nr 4
Sama ustalaj swoje zadania i terminy

Oczywiście na tyle ile to możliwe. Jednakże jeśli będziesz miała chociaż minimalny wpływ na sposób realizacji zadania zdecydowanie łatwiej będzie Ci się pracowało. Zawsze próbuj rozmawiać również o terminach dzięki temu będziesz spokojniejsza i pewniejsza, że zdążysz.




Zasada nr 5
Planuj

Wyznaje zasadę, że dobry plan to połowa sukcesu. Może to trochę nad wyrost ale jednak zastanów się czy nie tracisz w czasie dnia czasu na zastanawianie się co dalej, jak coś zrobić, nie zdarza Ci się zapomnieć o czymś? A gdybyś tak miała plan i odhaczała go sukcesywnie, pewnie zauważyłabyś że jeszcze "to coś" jest do zrobienia.Nie popadaj w skrajność, planowanie nie może zajmować zbyt wiele czasu, bo zrobi się przykrym obowiązkiem zamiast usprawnieniem. 



Nie podążaj ślepo za innymi. Pamiętaj, że to Ty jesteś dla siebie najważniejsza. Stwórz własne zasady.


M.

Share this:

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz