Translate

Postanowienia a przyzwyczajenia



Jak dotrzymać postanowienie?  Zależy zmienić je w przyzwyczajenia. Ogólnie panuje opinia, że do czegoś nowego przyzwyczaić się jesteśmy w stanie w ok.21dni.
3 tygodnie wystarczą,  żeby nabrać nowych lepszych nawyków i zmienić swoje życie. Może początkowo wydawać się to długo ale właściwie czas upłynie niezależnie od tego czy coś zrobimy czy będziemy tkwić w tym samym miejscu. Dni się zmieniają, tygodnie lecą i nawet nie wiadomo kiedy minie te 21 dni a wtedy powiesz sobie, szkoda że nie zacząłam(em) wtedy. 
Pamiętasz w przedszkolu, szkole czasami promowane było dbanie o zęby. Akcje takie miały na celu wyrobić w dzieciach nawyk mycis o zębów. Pamiętam, że dostaliśmy wtedy w zerówce taka kartkę do kolorowania 🌞/🌛 i mieliśmy przez miesiąc pokolorować po porannym myciu słoneczko a po wieczornym księżyc. Dzielnie wypełniała codziennie małe krateczki, żeby później pochwilić się pani stomatolog i koleżankom w grupie. Nawet do głowy mi nie wpadło, żeby mieć pusty jakiś dzień. Czy teraz z takim samym zapałem wypełniam codziennie kartę habit tracker? Wstyd się przyznać ale nie zawsze 😶
Niestety bywało tak, że poddawałam się po kilku dniach i zapomniałam o moich postanowieniach albo bardziej chciałam zapomnieć 😡 później byłam zła sama na siebie, że tak łatwo zawaliłam sprawę.
Długo myślałam  jak zapanować nad tym i wymyśliłam, że muszę zacząć od czegoś co przyjdzie mi łatwiej żeby nabrać pewności siebie i zmotywować się do regularnego działania. Jak pomyślałam tak zrobiłam, zamiast wyznaczać siebie za cel biegać codziennie 10km wpisałam na moja listę codzienne czytanie przez 30min. Znalazłam kilka dobrych nawyków, które sprawiają mi przyjemność i sukcesywnie je realizowałam, w ten sposób po miesiącu miałam 99% krateczek zamawianych i byłam z siebie dumna. Teraz powoli stawiam przed sobą co jakiś czas nowe wyzwania mniej lub bardziej lubiane ale wszystkie mające dobry wpływ na mnie. Idzie mi coraz lepiej, nie zawsze jest łatwo ale mam w sobie dużo zaparcia i chyba weszło mi w krem codzienne zamalowywanie krateczek 😉
A Ty jaki masz sposób na wprowadzanie nowych dobrych nawyków?
Pozdrawiam M.

Share this:

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz